-
Ideea, care circulă în mod repetat pe rețelele de socializare, potrivit căreia pierderile cauzate de țevile sparte în zonele publice ar trebui să fie plătite de populație, este complet falsă.
-
De asemenea, în conformitate cu legile actuale și cu regulamentul de funcționare al SPLTAC, nici nu este acceptabil ca consumatorii să fie taxați pentru pierderi pentru care nu sunt responsabili. În cazul lucrărilor stradale, al defecțiunilor, spargerilor de țevi în domeniul public, consumatorii nu trebuie să plătească.
-
De asemenea, este responsabilitatea operatorului să spele și să curețe porțiunile comune ale rețelei din zonele publice și să suporte responsabilitatea financiară pentru acest lucru.
-
În cazul în care cantități mari de apă se pierd după contorul principal, costul este suportat de către locatari, care sunt responsabili pentru întreținerea conductelor și a instalațiilor din interiorul condominiilor și al caselor private.
-
Repartizarea indicată pe factură reprezintă diferența dintre contoarele principale de apă din bloc și contoarele de repartizare a costurilor din apartamente. Despre repartizarea diferențelor de consum puteți citi aici.
-
Prioritățile sunt stabilite în funcție de gravitatea spargerilor de țevi, iar problemele majore sunt tratate mai întâi, deoarece nu dispunem întotdeauna de un număr de echipe disponibile pentru a rezolva fiecare problemă imediat ce apare.
-
Au existat situații în care apa a curs zile întregi la o țeavă spartă, deoarece nu existau suficiente resurse umane, materiale sau de echipament pentru a rezolva imediat problema.